Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

12 tipp a munkahelyi hátfájás elkerüléséhez

Témakörök:

Nap mint nap a számítógép előtt ül? Tudta hogy a számítógép előtti görnyedés a vezető ok, amiért öt nőből négynél jelentkezik élete során valamilyen hátfájdalom. Pedig a fájdalom csupán néhány apró változtatással eltűntethető, állítják a Cornell Egyetem és a Cleveland-i Klinika kutatói.

Mit tegyünk hát? 

Fel a fejjel.

Tartsa mindig egyenesen fejét és nyakát a vállai felett; kerülje az előrehajlást.

Kezelje egerét a számítógép közelében

Ideális esetben az egér közvetlenül a gép mellet jobb oldalon legyen, hogy ne kelljen messzire nyúlni érte és se válla, se csuklója ne forduljon használat közben.

Legyen igényes a szék kiválasztásakor

Válasszon olyan széket, mely támasztja derekát és tehermentesíti háta alsó részét.

Hasból lélegezzen

Minden lélegzetvételnél érezze, ahogy köldöke elindul a gerince felé; így folyamatosan mozgatja a belső izmokat melyek támasztják a felső testet.

Karnyújtásnyi távolság

Törzse mindig legyen kartávolságra a monitortól, amely 5-10 cm-el legyen szemvonala felett.

Lábak

Helyezze lábait egyenesen a földre kb. vállszélességben, bokája és térde legyen nyugalomban.

Tartson szünetet

Álljon fel legalább óránként, sétáljon és mozgassa meg vállait. Ez csökkenti a csigolyák terhelését és a vérkeringést is felpezsdíti.

Találja meg a helyes szöget

Igazítsa térdeit 90 fokos szögbe, pontosan a bokái felett; ez kényelmes pozícióban tartja a gerincoszlopot.

Nyújtsa vállait

Forgassa őket előre, hátra és csináljon oldalsó tartást, mintha egyensúlyozna velük.

Ne hunyorogjon és hajolgasson

Ez különösen a hordozható számítógépeknél igaz, hisz használatukkor sokszor előre kell hajolni, hogy elérjük a billentyűket vagy megnézzük a képernyőt. Ilyenkor használjon külön monitort és billentyűzetet.

Ne keresztezze lábait

Keresztbetett lábbal nehezen tartható egyenesen a gerincoszlop és a vállak és túlfeszülnek a medence izmai. Ráadásul megnő a visszerek kialakulásának veszélye is.

Telefon

A telefonkagyló beszorítás a váll és a fül közé bár kezeinket szabaddá teszi, de nyakunkat jelentősen megterheli. Öt percnél hosszabb beszélgetések esetén használjon headset-et vagy kihangosítót.

Termékajánló:

Shiatsu masszázsülés betét

Forrás: Medipress

Fejlesszük egyensúlyunkat bokagyakorlatokkal

Futópadon gyakorolnak a sérült csecsemők

5a3ae39aa9539.jpg

Higanyveszély: eltört a lázmérő!