Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

A boldog gyermek tanul

Témakörök:

Huszonnégy gyermek nyilatkozott az érzelmi állapotáról egy nemzetközi porondra szánt osztálytermi tanulmány során.

A tanulmányt a Canterbury Egyetemen készítették. Videokamerákat szereltek az osztálytermek mennyezetébe, mely az egyes diákok minden egyes mozdulatát rögzítette. A helyszín természetesen titok marad. A tanulókat mikrofonnal is felszerelték.

"Ha cetlikre írtak valamit, azt is kiszedtük a szemetesből.” – mondta a tanulmány szerzője, Veronica O’Toole. „Megvizsgáltuk minden reakciójukat az új tanulási felfogással kapcsolatban.”

O'Toole elmondása szerint a tanulmány bizonyította azt, mennyire komolyan kell venni a gyerekek véleményét a saját oktatásukkal kapcsolatban. „Olyanokat mondtak, hogy: ha mérgesek vagyunk, nem tudunk figyelni, ha unatkozunk, akkor kalandozik a figyelmünk. Ugyanezt mondják a pszichológusok is a figyelemről és az emlékezetről. A gyerekekben is megvan ez a bölcsesség, ha elbeszélgetünk velük, abból kiderül.”

O'Toole az Amerikai Oktatási Kutatószövetség áprilisi San Diego-i szimpóziumra készíti el a tanulmányt. Másik három kutatóval fogják megtárgyalni a gyermekek oktatási kutatásba való bevonását. O’Toole munkája követi a nemzetközileg is elismert szakember, az Aucklandi Egyetem munkatársának, John Hattie-nek a kutatásait. Könyve - mely arról szólt, hogy a tanítás hatékonyságának kulcsa a visszajelzések minőségében és a tanárral folytatott interakciókban zajlik – felborzolta a tanári karok kedélyeit. Hattie szerint kidobott pénz volt a Felső Tagozatos Tanárok Szövetségének fő célja az osztályok létszámának csökkentését illetően.

O'Toole szerint Hattie a vezető tantermi kutató, és maga is hasonló szellemben kíván tevékenykedni. „Nem kell túlzottan átalakítani a szemléletmódunkat ahhoz, hogy meglássuk, a gyerekek milyen sokat nyújthatnak nekünk. Szerintem túlzott figyelmet szentelnek a tartalomnak, miközben nem sokat törődnek a tanulási folyamattal.”

A gyerekeket arra kérték, hogy 12 szó közül karikázzák be azt, amelyik kifejezi az érzéseiket. Ezek a jelentések összecsengtek azzal, amit a videoszalagon láttak.

"A video-interjúk során teljesen elképedtem azon, ahogy a gyerekek magyaráztak.” – mesélte O’Toole. Volt egy kilenc éves kislány, Edit, aki az alábbiakat mondta: „Csak akkor tudunk arra gondolni, amit csinálunk, ha boldogok vagyunk. Ha mérgesek vagyunk, vagy unatkozunk, nem nagyon tudunk megtanulni semmit.” Edit tudományos téziseket magyarázott el a saját szavaival. „A kilencéves Edit diploma nélkül is tudja, hogy csak akkor tudunk koncentrálni, ha boldogok vagyunk. Vagyis, hogy a pozitív érzelem nagyon fontos az észlelésben.”

Forrás: MediPress

5a3ba93943c8c.jpeg

Kis súlyú újszülöttből sikeres felnőtt

5a3ba9e528e33.jpeg

Fehérjedús fogyókúra

5a3ba95f672df.jpeg

Mínusz 9 és fél kiló krumplidiétával