Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

A könnyű mozgás csökkenti a korai halál kockázatát

Témakörök:

A londoni Higiéniai és Trópusi Betegségek Intézete, a  Cambridge Egyetem és a svéd Karolinska Intézet közös kutatása szerint a könnyű és a mérsékelt intenzitású testmozgás, például a sétálás vagy a kerékpározás, jelentős mértékben csökkentheti a korai halálozás kockázatát.

Az International Journal of Epidemiology szaklapban közzétett tanulmány a könnyű és a mérsékelt testmozgás egészségügyi hatásairól készült legnagyobb nemzetközi kutatások eredményeit összegezte. Kiderült, hogy a könnyű és a mérsékelt intenzitású testmozgás, például a sétálás vagy a kerékpározás a legtöbb jótékony hatást azokban az emberekben fejti ki, akik szinte semmilyen fizikai tevékenységet nem végeznek. Bár a nagyobb aktivitás jobb, még a legkisebb mennyiségű testmozgás hatása is óriásinak számít a legkevésbé aktív emberek körében.

A jó hír tehát az, hogy nem feltétlenül kell fitneszőrültnek lennünk ahhoz, hogy előnyhöz juthassunk a testmozgásból. Heti öt napi, naponta félórányi mérsékelt intenzitású mozgás 19 százalékkal csökkenti a korai halálozás kockázatát, ha pedig valaki heti hét nap, naponta egy órát végez mérsékelt testmozgást, 24 százalékkal csökken a korai halál kockázata.

A kutatást vezető James Woodcock szerint az eredmények azt bizonyítják, hogy nem csak a kemény edzés tesz jót, hanem a mérsékelt intenzitású hétköznapi tevékenységek is jelentős egészségügyi előnyökkel járnak. Már pusztán azzal is meghosszabbíthatjuk az életünket, hogy gyalog megyünk a boltba, vagy elsétálunk a gyerekekkel az iskolába, ez pedig általános jólétünkre és környezetünkre is pozitív hatást gyakorol.

Termékajánló:

Wii Fit sport videokonzol

Forrás: Medipress

5a3ba93943c8c.jpeg

Kis súlyú újszülöttből sikeres felnőtt

5a3ba9e528e33.jpeg

Fehérjedús fogyókúra

5a3ba95f672df.jpeg

Mínusz 9 és fél kiló krumplidiétával