Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

A rendszeres sprint javítja az anyagcserét

Témakörök:

A rendszeres, nagy intenzitású 3 perces testedzés jelentős hatással van a szervezet cukor-lebontó képességére. Az új kutatás kimutatta, hogy egy néhány naponta végzett rövid, de igen erőteljes testmozgás lehet a legjobb módja annak, hogy csökkentsük a cukorbetegség kockázatát.

James Timmons professzor egy kutatócsoporttal együtt dolgozott a skóciai Heriot-Watt Egyetemen, hogy megvizsgálják a „nagy intenzitású időközi edzés” (HIT) hatását az anyagcsere-folyamatokra 16 önként jelentkező, ülő életmódot folytató emberen. „A rendszeres testmozgás csökkenti a szívbetegségek, és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Sajnos sok ember gondolja úgy, hogy egyszerűen nincs ideje a rendszeres edzésekre. Felfedeztük azonban, hogy ha néhány erőteljes izommunkát követelő feladatot végzünk 30-30 másodpercig, már két hét alatt látványosan javíthatjuk vele az anyagcserénket.” - nyilatkozta a szakértő.

A jelenlegi edzéstervek szerint egy héten több órát is kell szánnunk közepes vagy erőteljes aerobic és erőgyakorlatokat. Bár alapvetően ezek a programok nagyon értékesek, Timmons szerint, mivel ezeket nem mindenki tudja végrehajtani, kell valamilyen alternatív megoldás. „A jelenlegi edzéstervek, melyek a legjobb eredmények elérése érdekében készültek, nem biztos, hogy teljesen optimálisak, és felülvizsgálatot igényelnek. A tanulmányban alkalmazott, kisebb mennyiségben, nagy intenzitással végzett gyakorlatok javították az inzulin hatásfokát és a glükóz kiürülését egyaránt az amúgy mozgásszegény életmódot folytató fiatal férfiaknál, és ez arra utal, hogy még mindig nem ismerjük fel a testmozgás és a cukorbetegség hagyományos összefüggését.”

A kísérlet szereplői szobakerékpáron végeztek rövid gyakorlatokat, a lehető legnagyobb intenzitással. Általánosságban bármilyen mozgásforma megfelel, ha azt hetente néhány alkalommal a legnagyobb erőkifejtéssel végezzük, tette hozzá Timmons. „Az új megközelítés segíthet az embereknek, hogy egészségesebben éljenek, fontmilliókat takarítsunk meg az egészségügyi ellátáson egyszerűen csak azzal, hogy többen tudnak időt szakítani a testmozgásra.”

Forrás: MediPress

Fejlesszük egyensúlyunkat bokagyakorlatokkal

Futópadon gyakorolnak a sérült csecsemők

5a3ae39aa9539.jpg

Higanyveszély: eltört a lázmérő!