Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

A titok a kalóriasűrűség

Témakörök:

Ha egy kis harapnivalóra vágyunk, ne csak a kalóriákat számolgassuk, gondoljunk a kalóriasűrűségre is!

Tudományos értelemben a kalóriadenzitás vagy más néven kalóriasűrűség, az egy gramm ételben található kalóriák száma. De milyen jelentősége van ennek az étrendünk szempontjából?

"Két fő dolog van, ami kulcsszerepet játszik a kalóriasűrűség szempontjából: az egyik a víztartalom, a másik a rosttartalom - nyilatkozta Jeannie Gazzaniga-Moloo, az Amerikai Dietetikusok Szövetségének szóvivője - Nagy általánosságban elmondható, hogy a magas víz- és rosttartalmú ételek kalóriasűrűsége alacsony. Ilyen ételek a gyümölcsök, zöldségek, teljeskiőrlésű gabonák és hüvelyesek."

Ezen kívül, ha magas víz- és rosttartalmú ételek eszünk, sokkal tovább érezzük magunkat jóllakottnak, és később éhezünk meg. "Ha elfogyasztunk egy almát, azzal legalább olyan jól lakhatunk, mintha 50 gramm csipszet ennénk (ami egy rendkívül magas kalóriasűrűségű étel), de ötször kevesebb kalóriát viszünk be vele."

Ennek ellenére a magas kalóriasűrűség nem mindig rossz dolog. "A magok, diófélék és az avókádó is igen magas kalóriasűrűségű ételek, mégis részei lehetnek az egészséges étrendnek, hiszen rengeteg rostot és többszörösen telítetlen zsírsavat tartalmaznak" - nyilatkozta Ms. Gazzaniga-Moloo.

Termékajánló:

Diétás konyhai mérleg

Forrás: Medipress

5a3ba93943c8c.jpeg

Kis súlyú újszülöttből sikeres felnőtt

5a3ba9e528e33.jpeg

Fehérjedús fogyókúra

5a3ba95f672df.jpeg

Mínusz 9 és fél kiló krumplidiétával