Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

Az alvás fontos az egészség megőrzésében

Témakörök:

Hét-nyolc óra alvás optimális a felnőtt szervezet számára, azonban a túl sok, illetve a túl kevés alvás növeli a krónikus betegségek kockázatát.

A túl sok, illetve a túl kevés alvás olyan betegségek kialakulását segíti elő, mint az elhízás, a cukorbetegség, a magas vérnyomás, valamint a szív- és érrendszeri betegségek. Orfeu Buxton, a bostoni Brigham and Women's Hospital alváskutatója szerint napi hét-nyolc órás alvás maximalizálja az előnyöket, minimalizálja a metabolikus betegségek kockázatát.

Buxton és munkatársai 56507 amerikai felnőtt alvási szokásait elemezték, az alanyokat három csoportra osztották, és megállapították, hogy a rendszeresen napi hét-nyolc órát alvók között a legalacsonyabb az olyan krónikus betegségek aránya, mint az elhízás, a cukorbetegség, és a magas vérnyomás. Rosszabb eredmények jöttek ki mind a kevesebb, mint hat, mind a több, mint kilenc órát alvók között. A tanulmány a Social Science & Medicine online számában jelent meg.

Enrico Marcelli, a cikk társszerzője rávilágít, hogy az Egyesült Államokban pontosan ezek a krónikus betegségek a fő halálokok. A megállapítások szerint az alvás nagyobb hatással bír az egészségre, mint az étrend, illetve a testmozgás.

Termékajánló:

Elektromos ágymelegítő

Forrás: Medipress

5a3ba93943c8c.jpeg

Kis súlyú újszülöttből sikeres felnőtt

5a3ba9e528e33.jpeg

Fehérjedús fogyókúra

5a3ba95f672df.jpeg

Mínusz 9 és fél kiló krumplidiétával