Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

Fájdalomcsillapító meditáció

Témakörök:

Kanadai kutatók szerint a Zen-meditáció segít a közepes erősségű fájdalom iránti érzékenység csökkentésében. Korábbi kutatások már bizonyították, hogy a meditáció hasznos a krónikus fájdalommal küszködőknek, ám ennek okát eddig nem sikerült megfejteni.

Az Amerikai Egészségvédelmi Intézet Kiegészítő és Alternatív Gyógyászati Központja szerint a különböző meditációs technikák hasznosak a koncentrálás, a légzés, az ellazulás, a megnyugvás, a lelki egyensúly, a jó közérzet és a betegségek megelőzése szempontjából. A jóga, tajcsi, csikung és más technikák során négy alapelvet kell szem előtt tartani: egy nyugodt helyen, egy kényelmes (de előírt) helyzetben koncentrálva szabad folyást kell engedni a gondolatoknak.

A Psychosomatic Medicine folyóirat januári számában megjelent tanulmányban Joshua A. Grant, a Montreali Egyetem élettani intézetének kutatója és kollégája, Dr. Pierre Rainville 13 olyan férfit és nőt vizsgált, akik valamennyien széleskörű tapasztalatokkal rendelkeztek a buddhizmusban gyökerező, a külső és a belső környezetre egyaránt figyelő Zen-meditáció terén. A kontrollcsoportot 13 olyan hasonló korú ember alkotta, akik soha nem jógáztak vagy meditáltak. A résztvevőket hőhatásnak tették ki egy 37ºC-os (semleges), egy 43ºC-os (meleg, ám nem fájdalmas) és egy 53ºC-os (forró és mérsékelten fájdalmas) inger segítségével.

Miután a vizsgált személyek csukott szemmel koncentráltak a fájdalomra, kiderült, hogy a gyakorlott meditátorok kevesebb fájdalmat éreztek, mint azok, akik soha nem meditáltak. „Ez igazolja azokat a legendákat, amikor valaki érzéstelenítés nélkül, csak hipnózis vagy koncentráció segítségével visel el egy fájdalmas orvosi vagy fogászati beavatkozást” – mondta el Grant. „Ez nem azt jelenti, hogy a Zen-meditáció gyakorlásával soha nem lesz szükség fájdalomcsillapításra”, azonban azt sugallja, hogy sokkal jobban uralhatjuk azt, hogy mi történik velünk.

Dr. Herbert Benson, a Massachusetsi Közkórház Benson-Henry Test-Szellem Orvoslás Intézetének címzetes igazgatója szerint a stressz az orvoshoz fordulások 60-90 százalékáért felelős, így a meditáció segítségével elért ellazulás és a fájdalom ilyen módon történő csökkentése nagyon fontos lehet. „Ez a relatíve hatásos olcsó megközelítés segíthet olyan betegségek kezelésében, amelyeknél a gyógyszeres és a sebészeti kezelés nem jön szóba” – mondta el Benson.

Termékajánló:

Ha a meditáció mégsem jönne be... TENS fájdalomcsillapító készülékek

Forrás: MediPress

Fejlesszük egyensúlyunkat bokagyakorlatokkal

Futópadon gyakorolnak a sérült csecsemők

5a3ae39aa9539.jpg

Higanyveszély: eltört a lázmérő!