Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

Hogyan csökkentsük dohányzásunkat?

Témakörök:

Az elszívott cigarettamennyiség csökkentése bár nem lehet végleges cél, hiszen az a teljes leszokás lenne, mégis több mint a semmi. Ha úgy érzi még nem áll készen a teljes leállásra, a mennyiségi változtatás lehet a jó irány. A cigarettamennyiség csökkentése esetén legyen szigorú, következetesen tartsa számon az elfüstölt szálakat és törekedjen a folyamatos előrelépésre.

Hasznos tippek:
·         Pontosan kövesse a dohányzási szokásait, ha automatikusan gyűjt rá sokkal nehezebb betartani az előírt mennyiséget. Kérdezze meg magát minden rágyújtás előtt, hogy tényleg szükséges-e. Próbáljon szokatlan dolgokat csinálni, fogja cigarettáját a másik kezébe és ne a megszokott helyeken dohányozzon.
·         Tanulmányozza egyéb szokásait (evés, alkoholfogyasztás, közös dohányzások) és változtasson a dohányzással összefüggő cselekvéseken
·         Döntse el napi adagját és a többi szálat vegye ki a dobozból
·         Kezdje egy kicsit később a napi első szálla
l·         Ne szívja végig a cigarettát. Hagyja abba a felénél vagy a háromnegyedénél.
·         Váltson olyan márkára amit nem igazán szeret. Válasszon kisebb nikotintartalmú cigarettát már a próbálkozás előtt, hogy szervezete is alkalmazkodni tudjon.
·         Ne ürítse a hamutartót túl sűrűn, hogy lássa hány szálat füstöl el adott idő alatt. Gyűjtse a csikkeket látható helyen, ez elég elrettentő tud lenni.
·         Tartsa cigarettáját nehezen elérhető, vagy nehezen nyitható helyen.
·         Mindig használja el a teljes dobozt mielőtt újat venne és nem vegyen kartonos kiszerelést.
·         Ne vigyen magával cigarettát, ha elmegy otthonról.
·         Ne kérjen és ne fogadjon le cigarettát más dohányosoktól.
·         Érdeklődjön sikeresen leszokott dohányosoktól, hogy mi volt a siker és a kitartás titka.
·         Egyenlőre ne gondoljon a teljes leszokás határidejére.

Termékajánló:

Inhalátor, IH 30

Forrás: MediPress

5a3ae39aa9539.jpg

Higanyveszély: eltört a lázmérő!

Fejlesszük egyensúlyunkat bokagyakorlatokkal

Futópadon gyakorolnak a sérült csecsemők