Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

Hogyan előzzük meg a hát- és derékfájást?

Témakörök:

A hátfájás igen gyakori probléma, tíz emberből körülbelül nyolcat érint. Bármilyen gyakori problémával álljunk azonban szemben, sokat tehetünk azért, hogy elkerüljük a hát- és derékfájdalmakat. A legfontosabb a rendszeres testmozgás, és az izmok erősítése.

A legjobb a séta, az úszás, vagy a biciklizés. A jóga szintén segíthet nyújtani és megerősíteni izmainkat, ezen kívül a tartásunkat is javítja.

Íme néhány további tipp a hát- és derékfájás megelőzésére:

Mindig nyújtsunk, és melegítsünk be, ha valamilyen testmozgást végzünk.

Üljünk egyenesen, tartásunk ne legyen görbe, Ha állunk, próbáljuk meg egyenlően elosztani súlyunkat a két lábunk között.

Válasszunk olyan székeket és autóüléseket, amelyek megfelelően alátámasztják az ágyékunkat. Változtassuk gyakran az ülőpozíciókat, és időnként álljunk fel, hogy átmozgassuk izmainkat.

Ne hajoljunk előre anélkül, hogy kezünkkel segítenénk magunkat. Viseljünk kényelmes, alacsonytalpú cipőt.

Fekvőhelyünk kemény legyen, és próbáljunk meg az oldalunkon aludni, ez ugyanis tehermentesíti a gerincet.

Ne emelgessünk nehéz tárgyakat, ezen kívül vigyázzunk súlyunkra és szokjunk le a dohányzásról.

Ahhoz, hogy izmaink és csontjaink erősek legyenek, szervezetünknek D-vitaminra és kalciumra van szüksége. Ezek a tápanyagok segítenek megelőzni a csontritkulást.

Kalciumhoz legkönnyebben tejtermékekből, zöld leveles zöldségekből és narancsléből juthatunk. Szervezetünk saját maga is képes D-vitamint előállítani napfényből, ezen kívül a tejtermékek és más élelmiszerek is tartalmazzák.

Bár a kisebb hát- és derékfájdalmak általában maguktól elmúlnak, ha a fájdalom tartós vagy heves intenzitású, mindenképp keressünk fel egy orvost.

Termékajánló:

Trekking női és férfi kerékpár

Forrás: Medipress

Fejlesszük egyensúlyunkat bokagyakorlatokkal

Futópadon gyakorolnak a sérült csecsemők

5a3ba93943c8c.jpeg

Kis súlyú újszülöttből sikeres felnőtt