Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

Hogyan kerüljünk olimpiai formába?

Témakörök:

Bár a legtöbben valószínűleg sosem fogunk olimpián indulni, sokat tanulhatunk az olimpikonoktól arról, hogyan növelhetjük sportteljesítményünket.

„Az olimpia valamennyiünk számára az emberi teljesítőképesség határainak megcélzását jelenti” – mondta el Chris Sebelski, a Saint Louis Egyetem fizikoterápiás docense. „Ha valamit magas szinten szeretnénk űzni, másoljuk le a profik stratégiáit.”

Sebelski a következőket javasolja:

Állítsunk fel egy célt és bontsuk részekre. Ha például egy nagy tútára készülünk, készüljünk először rövidebb távokkal, majd fokozatosan tegyünk meg egyre hosszabbakat.

Váltogassuk a mozgásformákat, ezzel elkerülhető a túledzés, a sérülések és az unalom is, az izmok teljesítménye viszont nő.

Mozogjunk másokkal együtt. Az egészséges versenyszellem és egymás bátorítása segít megtartani motivációnkat. Ha különböző képességű emberekkel edzünk együtt, az is a hasznunkra válhat.

Kérjünk segítséget olyanoktól, akik segítségünkre lehetnek céljaink elérésében: egy edzőtől, egy dietetikustól, egy gyógytornásztól vagy egy orvostól. Mindenki megtalálhatja a hozzá leginkább illő szakembert.

Bár nem tudunk annyi időt szentelni az edzésnek, mint egy olimpikon, koncentrálhatunk annyira edzés közben, mint ők. Egyéni legjobbunk megjavítása pedig elégedettséggel és büszkeséggel tölt el, készüljünk akár egy maratonra vagy csak a szokásos heti focimeccsre a barátokkal. A saját magunk számára kiszabott célba történő beérés pedig leírhatatlan érzés, véli Sebelski.

Termékajánló:

Futópad, Hercules8

Forrás: Medipress

5a3ba93943c8c.jpeg

Kis súlyú újszülöttből sikeres felnőtt

5a3ba9e528e33.jpeg

Fehérjedús fogyókúra

5a3ba95f672df.jpeg

Mínusz 9 és fél kiló krumplidiétával