Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

Kalóriacsökkentés az ízek feláldozása nélkül

Témakörök:

A táplálkozási szakértők szerint a diétázás nem azt jelenti, hogy le kell mondanunk az ízekről!  Alison Johnson a Tribune szaklap részére adott néhány hasznos tippet:

Ha csirkét főz, várjon a bőr eltávolításával, mert ha bőr nélkül főzi meg, kiszáradhat a hús. Akkor húzza le a bőrét, ha már megfőtt, majd dörzsölje át fűszerekkel, így ízesítve azt.

Helyettesítse a húsokat: próbálja ki a csirkét vagy a pulykát a marhahús helyett, és a kanadai szalonnát a megszokott szalonnacsíkok helyett. Használjon extra ízesítéseket és zöldségfeltéteket, hogy feldobja vele a hústálak ízvilágát.

Ízesítheti a vizet is. A hagyományos citromléből készült limonádé helyett facsarjon valódi citromot egy pohár vízbe! Ha alacsonyabb kalóriatartalmú üdítőt szeretne kapni, keverjünk bele cukormentes ízesítőkeveréket, italport.

Használjon kevesebb zsírt, mint amennyit a receptek előírnak! A legtöbb péksütemény akkor is jól sikerül, ha fele- vagy harmadannyi olajat, vajat vagy margarint használ fel hozzá.

Fokozatosan csökkentse az adagokat, és kísérletezzen egészségesebb hozzávalókkal, pl. almaszósszal, esetleg zsírszegény tejföllel. Ne használjon fakanalat, de próbálja ki a főzősprayt (olyan készítmények, amelyekkel nagyon vékony rétegben kell befújni az edény falát, így elősegítik, hogy ne ragadjanak össze az ételdarabok, mégis kevesebb zsiradékot adnak az ételhez. Zöldség, olívaolaj és vaj ízekben kaphatóak, alacsony kalóriatartalmúak).

Válassza el a tojásfehérjét a sárgájától, melynek magasabb a kalóriatartalma! Ha rántottát vagy omlettet süt, két egész tojás helyett elég, ha egy egészet, a másiknak pedig csak a fehérjét használja fel.

Vegyen csökkentett zsírtartalmú tejtermékeket. Az ilyen tej, sajt, tejföl és tejszín nagyon jóízűek és a legtöbb receptnél beválnak.

Kerülje a zsíros "nasikat". Fele annyi cukormáz a tortára, vagy helyette egy csipetnyi porcukor. A süteményekbe kevesebb csokoládé is ugyanolyan finom ízt ad.

Teljes kiőrlésű gabonák: próbálja ki, milyen, ha fele-fele arányban használ finomlisztet és teljes kiőrlésű lisztet. A rostban gazdag, teljes kiőrlésű tészta, rizs és kenyér nagyon finomak tudnak lenni.

Haladjon lassan a diétázással. Amikor átvált a diétás üdítőitalokra vagy egyéb alacsony kalóriatartalmú termékre, ne adja fel néhány próbálkozás után. Az ízlelőbimbók hamar alkalmazkodnak az ízváltozáshoz.

Termékajánló:

Kenyérsütő Dual Home Baker

Forrás: Medipress

Fejlesszük egyensúlyunkat bokagyakorlatokkal

Futópadon gyakorolnak a sérült csecsemők

5a3ba93943c8c.jpeg

Kis súlyú újszülöttből sikeres felnőtt