Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

5c1d25338d7a3.jpg

Legyen finom, egészséges az ünnepi menü

Témakörök: Életmód, táplálkozás Diéta, fitness Kutatás Érdekesség


Bizonyára sokunknak ismerős az a helyzet, amikor a mértékletesebb táplálkozást és rendszeres mozgást a karácsonyi időszakban felváltja a nassolás, a kanapén való ejtőzés, és a több fogásos menü csábítása. A kilók pedig észrevétlenül kúsznak fel ránk- olvasható az egeszsegkalauz.hu-n.
 
Ha figyelünk az elfogyasztott mennyiségekre, gondosan megválogatjuk az alapanyagokat és az elkészítés módját, az ünnepi menü is lehet egészséges. Sőt, még egy kis desszertet is megengedhetünk magunknak.

„Karácsonykor szívesen üljük körbe a gazdagon terített asztalt, az étkezés után pedig következhet egy finom bor, egy kis sütemény, és a beszélgetések alatt a szaloncukor is előkerül. Észre sem vesszük, de mire eljön az újév, nem csak kellemes pillanatokkal, de plusz kilókkal is gazdagabbak leszünk. Néhány apró trükkel azonban nem kell lemondanunk a finom étkekről, sőt a testmozgásról sem. Például egy esti séta a hóesésben, kellemesen hat mind a lelkünkre, mind pedig a súlyunkra is” – mondta Bencze Mária, a Budai Egészségközpont dietetikusa.
 
Hogyan lehet egészségesebb az ünnepi menü?
 

Legyen hal, a burgonya helyett pedig saláta 

A menüben, jó, ha szerepel hal, illetve hallal készült étel. A hal, könnyen emészthető, teljes értékű fehérjeforrás. Jelentős esszenciális zsírsavat is tartalmaznak, melyek a szervezet számára különösen fontosak. A zöldségekben, a magas rosttartalom mellett jótékony hatással bír a rendkívül sok vitamin és ásványi anyag, ezért javasolt naponta többször fogyasztani belőlük. Lehetőleg minden étkezésnél szerepeljen nyersen, főzve, párolva, vagy akár savanyúság formájában, de változatosan elkészíthetők a főételek mellé köretként is.

Sütés helyett párolás

A zsíros ételek megülik a gyomrunkat, rossz közérzetet okozva akár kellemetlenné is tehetik a meghitt hangulatú estét is. Ráadásul a túlzott mennyiségű zsírbevitel hosszú távon a vérnyomásunkra, a szívünkre és a koleszterinszintünkre is negatív hatással lehet.
Az ünnepi menü elkészítésekor is jó, ha a párolást, grillezést vagy a gőzölést választjuk, így nemcsak finomabbak, de egészségesebbek is lesznek az ételek.

Bejgli csakis étkezés után

A finom ebéd után következhet a desszert. Figyeljünk azonban arra, hogy ha a csábító édességek folyton szem előtt vannak, hajlamosak vagyunk egész nap csipegetni belőlük.

Cukros üdítők helyett vizet

A megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre az ünnepek alatt is figyeljünk! Napi két-három liternyi folyadékot – azaz vizet – télen is fogyasszunk. A cukros üdítőkkel bánjunk csínján, főképp magas energiatartalmuk miatt. Az alkoholos italoknál részesítsük előnyben a minőségi borokat.

Testmozgás a testi-lelki egészségért

Egy esti séta a hóesésben, egy kis hógolyózás vagy szánkózás tökéletes közös program a családdal vagy a barátokkal. A kellemes pillanatokon és a közös élményeken túl, a friss levegőn való mozgás kiválóan hat a testünkre is, és hatékony segítség lehet a plusz kilók ellen. Ne szegje kedvünket a hideg! Öltözzünk rétegesen, vegyünk fel vízálló overált, hótaposót és élvezzük a gyönyörű látványt!
A karácsony a szeretet ünnepe, ilyenkor még nagyobb figyelemmel fordulunk családtagjaink felé. Ám nemcsak az ajándékokkal kedveskedhetünk és okozhatunk örömöt, de a fent említett praktikák segítségével az egészségükre is jobban vigyázhatunk. Kell ennél jobb ajándék?
 
Forrás: www.egeszsegkalauz.hu
 
Fotó: pixabay.com
 
 

5a3ae39aa9539.jpg

Higanyveszély: eltört a lázmérő!

Fejlesszük egyensúlyunkat bokagyakorlatokkal

Futópadon gyakorolnak a sérült csecsemők