Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

Okosan tervezze meg edzését!

Témakörök:

Edzeni kell, méghozzá okosan! Szakértők szerint a fitness kedvezően hat a gondolatok összpontosítására és a test edzésére. - írja a Reuters.

"Képzeld bele magad az edzésbe. Készítsd fel belső környezetedet" - mondja Kerri O'Brien, a Life Fitness fitness-felszereléseket gyártó cég oktatási és képzési ágának igazgatója." Ha sétálsz, gondold azt: jó, most el kell jutnom A pontból B pontba, és csináld meg, ez nem maximalista gondolkodás. Ne koncetrálj akár arra se, hogy szorít az oldalad vagy hogyan dolgoznak az izmaid."

Mivel még a legerősebb lélek is tétova, ha a test erőtlen, mindenképpen egyél valamit, lehetőleg egy kisebb szénhidrát szeletet kb. 45 perccel az edzés megkezdése előtt, még akkor is, ha a célod a súlycsökkentés. Kilojoulok be, kilojoulok ki - ez az egyik legfontosabb alapfeltétele annak, hogy lehessen dolgozni a testtel, de ismered-e a mondást: a zsír a szénhidrát tüzében ég el? Ha edzés közben a tested éhezik, vissza fogja tartani a zsírt.

Igyál vizet, egyél fehérjét

Edzés után valami fehérjedús táplálékot vegyél magadhoz! - javasolja O'Brien. "Amikor edzel, izomrostjaid lebomlanak. Ez jó dolog, mert a tested újra felépíti őket, hogy erősebbek legyenek. Ehhez van szükség proteinre."

Edzés alatt szükséges inni is - sokat!

"A belső hőmérséklet nagyon fontos. Szeretnél tudni edzeni és a belső szerveidet "hűvösen" tartani. Ugyanaz a helyzet, mint az autódnál. Ha túlmelegszik, le kell állítani és kiengedni a gőzt."

 Fabio Comana, az Amerikai Testedzési Tanácsának edzéspszichológusa úgy fogalmazott: a legtöbb ember részlegesen dehidratált állapotban éli le életét.

"Ha csak akkor iszol, amikor szomjas vagy, 1%-ban dehidratált vagy."-állítja a szakember. Ha már 2%-ban vagy kiszáradva, kezdhetsz megalkudni a teljesítményeddel.

Comana azt javasolja, minden 15 percben igyunk egy kevés vizet. Ha az edzés meghaladja az 1 órát, érdemes áttérni a sportitalokra, amelyek elektrolitokat is tartalmaznak.

A bemelegítő gyakorlatok fontossága

"Jó lenne, ha az edzés előtt és után az emberek megmérnék magukat. Ha egy kicsivel könnyebb vagy edzés után, akkor ki vagy száradva, és teljesítményed veszélybe kerül." - mondja. Comana a bemelegítő gyakorlatok fontosságát is kihangsúlyozza. "Egy tökéletes világban dinamikus bemelegítő gyakorlatokat végeznél, ami felkészíti egész testedet a következő tevékenységekre."  Azt mondja, a legtöbb embernek 5-10 perc séta vagy biciklizés és nyújtás már elegendő lenne. De az idősebb felnőtteknek, akik már kevésbé hajlékonyak, elkelne 10-15 perc is." - figyelmeztet.

A zene nagyon fel tudja pezsdíteni az edzést. Számtalan kutatás kimutatja, hogy az emberek a gyors tempójú zenére sokkal keményebben edzenek. Megerőltetik magukat és sokkal több munkára képesek olyankor."

És mennyire legyen kemény egy edzés? Az optimális intenzitás megtalálásához a beszélgetést javasolja nekünk Comana. "Mialatt edzel, figyeld meg, milyen nehéz közben beszélgetni. Ha már kihívást jelent és kényelmetlenné válik beszélni, valószínűleg az az intenzitás lesz neked a legmegfelelőbb, rajta!"

De légy óvatos, nehogy túlhajtsd magad. "Ha teljesen kifulladtál, vagy már alig bírod, onnantól már csak szenvedés az egész, és hamarosan feladod."

Termékajánló:

Multygym Compact 90 edzőkészülék

Forrás: Medipress

5a3ba93943c8c.jpeg

Kis súlyú újszülöttből sikeres felnőtt

5a3ba9e528e33.jpeg

Fehérjedús fogyókúra

5a3ba95f672df.jpeg

Mínusz 9 és fél kiló krumplidiétával