Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

Pontosan mennyi vízre van szükségünk naponta?

Témakörök:

Ahogy nyáron egyre melegszik az idő, úgy van egyre nagyobb szükségünk a fokozott folyadékbevitelre.

Sokan nem tudják azonban, hogy a szomjúságérzet megjelenésekor szervezetünk már nagy valószínűséggel dehidratált. "Ha csak olyankor iszunk, amikor szomjasak vagyunk, akkor nem fogyasztunk elegendő mennyiségű folyadékot" - nyilatkozta Dr. Sylvia Morris, az Emory Orvosi Egyetem segédprofesszora.

A dehidratáció láz, kimerültség és szédülés formájában jelentkezik leggyakrabban. Súlyosabb esetben elektrolit zavarok és izomgörcsök is kialakulhatnak és dehidratációs esetén nő a gutaütés esélye is.

A régi elképzelés szerint napi nyolc pohár víz elegendő, és ez a legtöbb esetben igaz is, azonban sokan vannak, akiknek ennél többre van szükségük.

"A kemény fizikai munkát végzők, a terhes és szoptatós kismamák több folyadékot igényelnek, mint a többi ember. Folyadék alatt pedig vizet vagy teát értünk, a cukros üdítők ugyanis pluszkalóriát tartalmaznak, és nem csillapítják megfelelően a szomjat. Bár a gyümölcsök és zöldségek is tartalmaznak vizet, ezek sem számítanak bele a napi vízfogyasztásba."

A rendszeres folyadékpótlással csökken az étvágy is, így a fogyókúrázók is jól teszik, ha figyelnek napi vízfogyasztásukra.

Termékajánló:

PET palack zsugorító

Forrás: Medipress

5a3ae39aa9539.jpg

Higanyveszély: eltört a lázmérő!

Fejlesszük egyensúlyunkat bokagyakorlatokkal

Futópadon gyakorolnak a sérült csecsemők