Magazin

MEDICOR Zrt. Egészségmagazinja

Pontosan mennyi vízre van szükségünk naponta?

Témakörök:

Ahogy nyáron egyre melegszik az idő, úgy van egyre nagyobb szükségünk a fokozott folyadékbevitelre.

Sokan nem tudják azonban, hogy a szomjúságérzet megjelenésekor szervezetünk már nagy valószínűséggel dehidratált. "Ha csak olyankor iszunk, amikor szomjasak vagyunk, akkor nem fogyasztunk elegendő mennyiségű folyadékot" - nyilatkozta Dr. Sylvia Morris, az Emory Orvosi Egyetem segédprofesszora.

A dehidratáció láz, kimerültség és szédülés formájában jelentkezik leggyakrabban. Súlyosabb esetben elektrolit zavarok és izomgörcsök is kialakulhatnak és dehidratációs esetén nő a gutaütés esélye is.

A régi elképzelés szerint napi nyolc pohár víz elegendő, és ez a legtöbb esetben igaz is, azonban sokan vannak, akiknek ennél többre van szükségük.

"A kemény fizikai munkát végzők, a terhes és szoptatós kismamák több folyadékot igényelnek, mint a többi ember. Folyadék alatt pedig vizet vagy teát értünk, a cukros üdítők ugyanis pluszkalóriát tartalmaznak, és nem csillapítják megfelelően a szomjat. Bár a gyümölcsök és zöldségek is tartalmaznak vizet, ezek sem számítanak bele a napi vízfogyasztásba."

A rendszeres folyadékpótlással csökken az étvágy is, így a fogyókúrázók is jól teszik, ha figyelnek napi vízfogyasztásukra.

Termékajánló:

PET palack zsugorító

Forrás: Medipress

5a3ba93943c8c.jpeg

Kis súlyú újszülöttből sikeres felnőtt

5a3ba95f672df.jpeg

Mínusz 9 és fél kiló krumplidiétával

5a3ba9e528e33.jpeg

Fehérjedús fogyókúra