2010. szeptember 10., péntek - Nikolett, Hunor.  
 

NYITÓOLDAL GYERMEK-EGÉSZSÉG EGÉSZSÉGES ÉTKEZÉS EGÉSZSÉGES KÖRNYEZET OTTHONI GYÓGYÁSZAT SZÉPSÉG-EGÉSZSÉG EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD  
 

Magas vérnyomás
Fájdalom
Cukorbetegség
Fitness, életmód
Orvosmeterológia
Hírlevél
Segítség
Egészségpénztárak
Alvászavarok


 Kórház, klinika kereső
 Háziorvos kereső
 Gyógyszertár kereső
 Egészséglexikon

 
E-mail cím: 
Jelszó: 
Regisztráció >
Elfelejtett jelszó >

Tudta Ön, hogy a rendszeres szaunázástól bőre megfiatalodik? Hallott már a sókamráról? Mire jó a biokamra? Állandó Beauty & Wellness rovatunkban válaszolunk ezekre a kérdésekre, és egyúttal  bemutatjuk a legújabb hazai wellness szolgáltatásokat. Tovább...


  Világszenzáció - MEDIBALL az egészséges sport!

A MediBall a több ezer éves egészséges Tai Chi gyakorlatok körkörös mozdulatain alapuló rendkívül egészséges és szórakoztató labdajáték, mely töretlenül hódít az egész világon. Játszható párban és egyedül is. Tovább...

 

Mennyire veszélyes anyag a higany? Mi a teendő, ha összetörik a higanyos lázmérőnk? Vajon tudjuk -e, hogy a fogtömésben lévő amalgám mennyire károsítja az egészségünket? Rovatunkban igyekszünk ezekre a kérdésekre válaszolni.                              Tovább...

Azt tudtuk, hogy egészséges, de hogy ennyire...

Az olivaolajról és a gyakran emlegetett mediterrán étrendről hoszú ideje azt feltételezik, hogy a szív- és érrendszeri panaszok ellen kiváló megoldások, lévén, csökkentik az említett betegségcsoportba sorolható tünetek kialakulásának kockázatát. Azt azonban eddig nem tudhattuk, miért van ilyen hatásuk, most viszont egy spanyol kutatócsoport úgy véli, sikerült a titkot megfejteniük. Az érintett élelmiszerek ugyanis az érelmeszesedésben szerepet játszó gének működését módosítják.

A spanyol szakemberek a FASEB (Amerikai Kísérletibiológiai Szövetség) hivatalos folyóiratában publikálták a Barcerlonai Orvoskutató Intézetében végzett vizsgálataik eredményeit. A tudományos munka egyik résztvevője, Maria Isabel Covas úgy véli, kutatásuk az első lépés ahhoz, hogy a jövőben speciális, bizonyos élelmiszerekkel működő terápiákat dolgozhassanak ki, pl. a szív- és érrendszeri panaszok társkezelésére, illetve megelőzésére. 

A kutatók három csoportot vizsgáltak, az egyikük hagyományos mediterrán étrendet evett, amely szűz olívaolajat is tartalmazott, amely polifenolokban gazdag diétát jelentett, a másik csoport ugyanilyen ételeket fogyasztott, de polifenolokban szegény olívaolajjal, a harmadik pedig átlagos módon étkezett. Három hónappal később az első csoportnál kimutatható volt, hogy a meszesedésben szerepet játszó gének kifejeződése jelentősen csökkent a perifériás vér mononukleáris sejtjeikben (PBMC). Ezen túlmenően az olíva olajból származó polifenolok jelentősen befolyásolták a koszorúerek meszesedését és más szívpanaszokat okozó genetikai változások folyamatait. Ráadásul arra is fény derült, hogy a szűz olívaolaj fogyasztása az ún. mediterrán étrendnek megfelelő táplálkozással kiegészülve pozitív hatást gyakorol a lipid- és DNS-oxidáció folyamatára, az inzulinrezisztanciára, gyulladásokra, karcinogenezisre (rákmegelőző állapotok kialakulása) és elősegíti a tumoros sejtek elnyomását is. 

A szakmai vélemények igen elismerőek a kutatásról, a FASEB folyóirat főszerkesztője, Dr. Gerald Weissmann szerint valódi mérföldkőnek számítanak az adatok, mivel első ízben sikerült demonstrálni, hogy a mediterrán étrend sokkal jelentősebben befolyásolja a szervezetünk működését, mint azt korábban gondoltuk volna. Ráadásul, mindezek mellett fontos információkat szolgáltatott arra vonatkozóan is, hogy milyen genetikai célpontokra érdemes fókuszálnia a jövő gyógyszereinek.

Termékajánló:

Ovation grill és raclette

Forrás: Medipress

2010-07-09 12:09


A hozzászóláshoz regisztráció szükséges!
Amennyiben Ön már regisztrált a bal oldali 'Bejelentkezés' box segítségével bejelentkezhet,
ha még nem regisztrált, megteheti itt : Regisztráció >
(Az itt létrehozott felhasználói regisztráció érvényes a webshopban is.)